Besparen op je webshop verzendkosten

Besparen op je webshop verzendkosten

Webshops die lagere verzendkosten hanteren dan jij? Na het lezen van deze blog kunnen ook jouw verzendkosten omlaag. Niet alleen fijn voor jou, maar ook voor je klanten.

Als je zelf gaat onderhandelen met een koeriersdienst om de prijs, ga je merken dat ze werken met staffelprijzen (been there, done that). Hoe meer orders je verzendt, hoe lager de prijs. Maar wat nou als je net begint met je webshop? Of geen pallets vol pakketten per dag verzendt? Juist, dan betaal je de hoofdprijs.

Gelukkig waren er een aantal slimme ondernemers die hier een fantastische oplossing voor hebben bedacht. Ze hebben als missie: verzenden zo gemakkelijk mogelijk maken. Hoe ze dat doen ga ik je precies uitleggen in deze blog. 

Webshop verzendsoftware 

Wil je dat het verzenden van pakketten net zo makkelijk is als het verzenden van e-mails? Met deze gedachte is er een oplossing bedacht, genaamd Sendcloud

Zelf gebruik ik Sendcloud al jaren voor het versturen van mijn webshop pakketten. Ik adviseer mijn website klanten vanuit mijn bedrijf Cha Media Kitchen ook altijd om met dit systeem te werken én heb al vaak de integraties op de websites toegevoegd. Wat ik zo fijn vind is dat ze met alle grote vervoerders scherpe prijsafspraken hebben gemaakt. Het gemak om een verzendlabel aan te maken is ook een voordeel. Ze hebben nog wel meer voordelen, hieronder zet ik ze even op een rijtje.

De voordelen van Sendcloud

  • Het bespaart je tijd want je kunt automatische verzendlabels (in bulk) printen. Je verzendt zo sneller en foutloos. 
  • Het bespaart geld want je geniet van de voordeligste verzendtarieven bij alle bekende vervoerders zoals PostNL, DHL, DPD en UPS
  • Je houdt je klanten gemakkelijk op de hoogte met branded trackingpagina’s en automatische e-mails 
  • Technisch werkt de software als een zonnetje

Hoe werkt Sendcloud?

Het gebruik is heel simpel. Als je website gekoppeld is aan Sendcloud wordt elke bestelling automatisch doorgepushed. Je logt in bij Sendcloud en gaat naar het overzicht met bestellingen, je klikt aan welke order je wil verzenden en je ziet meteen alle verzendgegevens er in staan. Overtikwerk is zo verleden tijd. Vervolgens kies je de vervoerder en dan kun je de verzendlabel aanmaken. 

De verzendlabel druk je vervolgens af en plak je op je verzenddoos. Je kunt een gewone printer gebruiken en de verzendlabel met tape op een verzenddoos plakken, maar ik adviseer om uiteindelijk wel voor een dymo labelprinter te gaan met een rol brede labelstickers. Veel professioneler én sneller.

Wil je Sendcloud even uitproberen? Dan kun je gaan voor de gratis versie. Ook kun je alle functies testen met de 14 dagen proefperiode.

Klik op de link om jezelf aan te melden op de website: gratis aanmelden bij Sendcloud (op het einde van de pagina kun je de taal switchen naar Nederlands mocht je dat makkelijker vinden).

Succes met je online business!

Liefs,

Charada 

Ps: meer tips over het verzenden van webshop orders lees je in de blog: webshop bedankkaartje om verkopen te stimuleren 

Delen: