Video inzetten voor je business, zeker doen!

Video inzetten voor je business, zeker doen!

Al jaren geef ik als online marketeer het advies aan bedrijven om video in te gaan zetten. Video kan een zeer effectief middel zijn om je business te promoten en klanten aan te trekken. Zelf vind ik video’s een heel krachtig middel om je boodschap op een creatieve en boeiende manier over te brengen.

Enkele manieren waarop video’s kunnen worden gebruikt om je business te promoten:

  • Productdemo’s: Video’s kunnen worden gebruikt om je producten te demonstreren en hun functies en voordelen te benadrukken.
  • Testimonials: Videogetuigenissen van tevreden klanten kunnen zeer effectief zijn om potentiële klanten te overtuigen van de kwaliteit van je producten of diensten.
  • Instructievideo’s: Video’s kunnen worden gebruikt om klanten te laten zien hoe ze je producten moeten gebruiken of hoe ze bepaalde taken moeten uitvoeren.
  • Bedrijfsvideo’s: Video’s kunnen worden gebruikt om je bedrijf te presenteren en potentiële klanten te laten zien wie je bent, wat je doet en waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen.
  • Sociale media: Video’s zijn ideaal voor gebruik op sociale media platforms zoals YouTube, Instagram, Facebook en TikTok, waar ze snel viraal kunnen gaan en je bedrijf kunnen promoten bij een groot publiek.

Zelf heb ik afgelopen periode ook veel video’s opgenomen. Dit voor verschillende doeleinden en voor verschillende doelgroepen, hieronder een kort overzicht waar ik video voor heb ingezet.

Korte videotips voor Bibliotheek Rivierenland

Sinds de zomer werk ik parttime voor de Bibliotheek Rivierenland, ik ben medewerker Digitale Vaardigheden (afgekort DiVA) en verantwoordelijk voor regio Culemborg. Elke donderdagochtend zit ik bijvoorbeeld in de Bibliotheek voor de digitale inloop. Om dit te promoten heb ik met afdeling Marketingcommunicatie een aantal korte video’s opgenomen. In de video geef ik een korte tip met daarbij een verwijzing naar de website om een afspraak te maken voor digitale hulp. Deze video’s worden vervolgens op alle social media kanalen gedeeld.

Video’s leren maken van de Computerjuf

Als zzp’er geef ik een aantal uur in de week les als docent Mediawijsheid. Op de basisschool leer ik leerlingen uit groep 7 en 8 o.a. om een video te maken. In plaats van elke keer hetzelfde uitleggen, heb ik zelf een video tutorial opgenomen met daarin uitleg hoe je video’s kunt opnemen en editen. De video heb ik ook op YouTube gezet zodat leerlingen deze thuis ook kunnen terugzien en verder aan de opdracht kunnen werken als ze dat willen.

Website videocursus van Cha Media Kitchen

Om mijn klanten van Cha Media Kitchen extra service te bieden, krijgen ze toegang tot mijn videocursus hoe ze zelf hun website kunnen beheren. Dit was echt ideaal toen ik op zwangerschapsverlof ging en weinig tijd had voor klantenservice. Ze keken gewoon een video en wisten dan zelf hoe ze iets op hun eigen website konden aanpassen.

Op dit moment kun je website templates inclusief video tutorial kopen op Cha Media Kitchen. Zo kun je met mijn website template zonder ingewikkelde website code, binnen één dag je website online zetten. Zonder gedoe, eindelijk professioneel online. Ideaal voor mij ook, één keer een template ontwerpen en ik kan zo veel meer klanten helpen.

Livestreaming op Instagram @desuccessalon

Eens in de twee maanden gaan wij met De Succes Salon live op Instagram met een onderwerp, zo gaan wij de verbinding aan met onze volgers en kunnen zij op een laagdrempelige manier direct met ons in contact komen. Wij beantwoorden in de live ook de vragen van de beauty ondernemers die meekijken, zo krijg je meteen een beter beeld op de manier waarop wij coachen. Natuurlijk promoten wij ook vaak ons gratis ebook “De Salonroutine” en onze masterclasses op www.desuccessalon.nl.

De kracht van video

Kortom, video kan een krachtig hulpmiddel zijn om je business te promoten en meer klanten aan te trekken. Het is belangrijk om creatief te zijn en je te concentreren op de boodschap die je wil overbrengen om het meeste uit je video’s te halen.

Ik vind het opnemen van video’s echt super leuk, het geeft letterlijk een beter beeld van wat je wil communiceren ;). De camera van mijn telefoon is vaak goed genoeg, ik gebruik dan een simpele statief waar mijn iPhone in kan.

Groetjes,
Charada

Delen: